جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

پویش «بچه‌های آفتاب» از برنامه‌های سیمرغ پروانه‌ها بود که به شکل ویژه در منطقه چابهار و روستاهای سیل‌زده اطراف برگزار شد و با همراهی هنرمندان کودک و نوجوان، لبخند و شادی را برای کودکان این مناطق به ارمغان آورد.

عمو قناد و سيدجواد هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کمپین «بچه‌های آفتاب» با حضور هنرمندانی چون پوران درخشنده (رئیس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان)، مهران رجبی، بهنوش بختیاری، سیدجواد هاشمی، سیدمجتبی ظریفیان (عمو مهربان)، آزیتا رضایی (خاله رویا)، حبیب ایل‌بیگی( قائم‌مقام فارابی)، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و مجید قناد و هنرمندان همراه و جمعی دیگر از هنرمندان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کاروان «بچه‌های آفتاب» صبح روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و مسئولان فرهنگی در شهر چابهار حرکت خود را آغاز کرد. اولین مقصد این کاروان روستای سیل‌زده عورک بود. هنرمندان و مسئولان حاضر در کاروان دیداری صمیمانه با کودکان و خانواده‌های سیل‌زده داشتند. در ادامه، برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کاروان «بچه‌های آفتاب» در روستای پلان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. حضور در اسکله شهید بهشتی نیز شبی به یادماندنی را برای خانواده‌ها و کودکان چابهار رقم زد.

در روز دوم کاروان هنرمندان به شهر راسک از توابع شهرستان سرباز رفت تا در کنار کودکان این روستای دور افتاده و سیل‌زده باشد. همچنین هنرمندان در طول مسیر رسیدن به شهرستان سرباز از روستاهای حاشیه‌ای بازدید کردند و دیدار سرزده‌ای از مدرسه حمزه جاده چابهار به شهرستان سرباز داشتند.

سومین روز نیز برای کاروان پر شور و انگیزه «بچه‌های آفتاب»، روز پرکاری بود. هنرمندان در روستای بلپیر از توابع شهرستان نیکشهر حضور یافتند و در کنار رودخانه‌ای که زمانی باعث سیل و ویرانی در این روستا شده بود، به اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان پرداختند.

دغدغه تمام هنرمندانی که در این مسیر، کاروان «بچه‌های آفتاب» را همراهی می‌کردند کودکان سیل‌زده و آینده مردم سیستان و بلوچستان بود و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای شادی این مردم تلاش می‌کردند.

درخشنده در حاشیه برنامه‌ها گفت: مرکز توسعه سینمای کودکان و نوجوانان تصمیم دارد فیلم‌های بسیاری بسازد و استان سیستان و بلوچستان هم حتماً در این برنامه جا خواهد داشت. عمو قناد هم که از جان و دل برای کودکان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کرد، افزود: معتقدم مسئولان باید نیازهای کودکان و نوجوانان منطقه را بشناسند.

کاروان «بچه‌های آفتاب» به ابتکار و تلاش مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، و با همراهی بنیاد سینمایی فارابی، سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و همچنین با حضور تماشاخانه سیار کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های شادی همچون تئاتر، پخش فیلم و مسابقه را برای کودکان سیستان و بلوچستان برگزار کرد.

کد خبر 482909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha